Cairns

Nu har vi tillbringat nästan en hel vecka i Cairns. Tack vare ett superbra boende!
Varmt/fuktigt, grönt, sol & poolbad, massa planerande inför resan neråt. Jag har gått runt på olika agencys och trissat paketpriser för att sedan köpa i princip allt via vårat hostel. Dom lyckades slå nästan alla priser jag fått ute på stan. Härliga tider!
En dag åkte vi upp till Port Douglas för att sedan åka båt ut till the Great Barrier Reef. Snorkel och dykning, awesome! Det var som att simma i ett superstort akvarium, massa färgglada fiskar i olika storlek. Jag hängde på ett fiskstim vid ett tillfälle och jag måste säga att dom var otroligt vänliga. Själva revet var förstås inte lika färgglatt som på alla redigerade bilder men det var finare än vad jag vågat hoppas!
Att dyka var så häftigt, bara det att kunna andas 10 meter under vattenytan!
Trodde aldrig att jag skulle gilla dykning så mycket som jag gjorde, nu väntar bara dykcertifikat! Någon gång i framtiden då pengarna bara strömmar in.
Våran buss ner till Airlie beach avgår tolv inatt så idag efter vi checkat ut tänkte vi ta oss mot botaniska trädgården och regnskog.
I och med att vi tar nattbussen så tjänar vi in en natts boende, här gäller det att tänka till lite :D
Crocodiles inhabit this area!!
Avslutar det hela med en present som Nicklas fick av sina bandmedlemmar från Sydney efter deras spelning i Melbourne. Jag tyckte det var så sött. Yo Nicklas, We were lucky to have found you. We will miss you. You will always be a part of Playa Del Carmen. Thanks for everything. ALL DAI!!!

Kommentarer
Postat av: Catarina,Bengt,Carolina

Åh,vad ni är söta! Kram på er1

2011-03-12 @ 00:17:53
Postat av: Catarina,Bengt,Carolina

Åh,vad ni är söta! Kram på er!

2011-03-12 @ 00:19:04

Skriv gärna en rad eller två så blir vi jätteglada :) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0